SmartWEB > Podpora > Často kladené dotazy

Často kladené dotazy

  • Připojení pomocí protokolu HTTPS oznamuje nedůvěryhodný certifikát. Co s tím?
    Došlo ke změne certifikátů používaných k autentifikaci našich HTTPS serverů.
    Podrobné informace o postupu instalace nových certifikátů naleznete zde.
  • Obdržel jsem e-mail s fakturou ale nelze ji otevřít, co mám dělat?
    Námi zasílané soubory se zálohovými fakturami jsou ve formátu PDF a jsou určeny pro prohlížeč dokumentů Adobe Reader od společnosti Adobe Systems Incorporated. Pokud nemáte na svém počítači nainstalovaný prohlížeč dokumentů PDF, stáhněte si prosím volně šiřitelnou verzi tohoto programu ze stránek Adobe.
  • Jak zjistím, že mnou zaregistrovaná doména je opravdu moje?
    Vlastnictví domény si lze ověřit u správců top level domén. Vlastnictví domén .cz eviduje a spravuje sdružení NIC CZ. O vlastnictví vaší domény .cz se můžete přesvědčit na stránkách www.nic.cz. Vlastnictví domén .com, .net a .org eviduje a spravuje organizace INTERNIC. O vlastnictví vaší domény .com, .net, .org, .info, .biz a dalších se můžete přesvědčit na stránkách naší služby WHOIS.
  • Co mám dělat, když si nemohu vybrat svou e-mailovou schránku?
    Nejdříve si zkontrolujte funkčnost Vašeho připojení k internetu (pokud právě čtete tuto stránku Vaše internetové připojení pravděpodobně funguje správně). Poté zkontrolujte je-li ve Vašem poštovním klientu (Outlook, Pegasus, Eudora...) správně zadáno Vaše přihlašovací jméno a heslo, které jste obdrželi po registraci. Dále zkontrolujte je-li správně zadán server příchozí pošty (POP3 server) - správná hodnota je mail.smartweb.cz a dále server odchozí pošty - zde nastavení závisí na Vašem připojovateli k internetu (VOLNÝ - smtp.volny.cz, CONTACTEL smtp.raz-dva.cz, QUICK - smtp.quick.cz, WORLD ON-LINE - smtp.worldonline.cz). Pokud je vše nastaveno správně a přesto si nemůžete vybrat Vaši schránku kontaktujte naši technickou podporu na telefonním čísle +420 724 507 507.
  • Pošta mi z webmailu odchází z adresy mujlogin@mail.smartweb.cz - jak nastavím aby odcházela s mojí adresou?
    Pro správnou funkci webového rozhranní je nutné před prvním odesláním emailu z tohoto rozhranní nastavit pro Vaše e-mailové schránky správné osobní údaje.

    Postup je následující:
    1) přihlašte se na adresu https://webmail.smartweb.cz/ pomocí vašich přihlašovacích údajů (jméno a heslo)
    2) v horním menu zvolte volbu "Možnosti"
    3) na nasledující stránce zvolte volbu "Osobní informace"
    4) v nastavení osobních informací zadejte svou e-mailovou adresu do pole E-mailová adresa (a případně Vaše jméno do pole "Celé jméno")
    5) uložte Vaše nastavení pomocí tlačítka "Odeslat"
  • Nedošel mi e-mail jehož přílohou byl soubor typu .exe - kde je problém?
    Tento problém je způsoben tím, že mailserver blokuje přílohy určitého typu (viz. níže) a dále blokuje e-maily kreré obsahují zavirované přílohy. Pokud chcete doručit soubor typu .exe řešením je ho pro přenos e-mailem přejmenovat na nějaký typ, který není blokován (např. .txt).
  • Jaké typy příloh jsou blokovány na e-mailovém serveru?
    Seznam blokovaných koncovek souborů: exe, vbs, pif, scr, bat, cmd, com, cpl, ade, adp, app, bas, bat, chm, cmd, com, cpl, crt, exe, fxp, hlp, hta, inf, ins, isp, js, jse, lnk, mda, mde, mdw, mdt, mdz, msc, msi, msp, mst, ops, pcd, pif, prg, reg, scr, sct, shb, shs, vb, vbe, vbs, wsc, wsf, wsh
  • Co mám dělat, když mi nefungují moje stránky?
    Nejdříve si zkontrolujte funkčnost Vašeho připojení k internetu (pokud právě čtete tuto stránku Vaše internetové připojení pravděpodobně funguje správně). Poté zkuste vyprázdnit paměť cache (dočasné soubory sítě internet) vašeho webového prohlížeče. Pokud je vše v pořádku a Vaše stránky přesto nefungují kontaktujete naši technickou podporu na adrese support@smartweb.cz nebo na telefonním čísle +420 724 507 507.
  • Jak dostanu svoje stránky na server (jak je zobrazím na internetu)?
    Pokud máte již Vaše stránky hotové můžete je na server nahrát pomocí libovolného FTP klienta nebo webového prohlížeče. V FTP klientu zadejte jméno vašeho serveru (např. www.vasedomena.cz), přihlašovací FTP jméno a heslo, které jste obdrželi po registraci. FTP klient se připojí k serveru a vy můžete přenést Vaše soubory. Soubory umístěte do adresáře WWW na serveru - tento adresář je kořenovým adresářem vašeho webového serveru.
  • Co znamená, když můj www server hlásí : "HTTP 403 ERROR - obsah nenalezen / no content found."?
    Nejčastější příčinou je to, že na serveru zřejmě ještě nemáte umístěny soubory s Vašimi WWW stránkami. Chybové hlášení, které se zobrazuje oznamuje to, že nebyl nalezen soubor s indexem (uvodní stránka Vašeho WWW serveru) a výpis adresáře Vašeho webu není implicitně povolen. Pokud máte na serveru Vaše stránky umístěny včetně správného souboru s indexem (viz. jaký je directory index) a Vaše stránky přesto nefungují kontaktujete naši technickou podporu na adrese support@smartweb.cz nebo na telefonním čísle +420 724 507 507.
  • Co znamená, když můj www server hlásí : "HTTP 404 ERROR - stránka nenalezena / page not found."?
    Příčinou této chyby je to, že na serveru není umístěn soubor s požadovanou součástí Vašich WWW stránek. Pokud máte na serveru Vaše stránky umístěny včetně souboru, který má zobrazovat stránku, při které nastává chyba kontaktujete naši technickou podporu na adrese support@smartweb.cz nebo na telefonním čísle +420 724 507 507.
  • Jaký je správný directory index?
    Directory index je pořadí, ve kterém server vyhledává název úvodního dokumentu Vašich WWW stránek. Správné pořadí na našich serverech je : index.html, index.htm, index.php, index.php3, index.phtml, index.wml, index.pwml.
  • Jaký je správný PHP kód pro připojení k mojí MySQL databázi ?
    Správný kód pro připojení k Vaší MySQL databázi je následující :
    <?php
       $dbConn = mysql_connect ('mariadb101.hosting.local','vase_jmeno','vase_heslo')
       or die ("nepripojeno k DB");
       ....
       ....
       mysql_close($dbConn);
    ?>
    
  • Jaký je správný PHP kód pro připojení k mojí PostgreSQL databázi?
    Správný kód pro připojení k Vaší PostgreSQL databázi je následující :
    <?php
       $cStr = "dbname=vase_db user=vase_jmeno password=vase_heslo";
       $dbConn = pg_connect ($cStr)
       or die ("nepripojeno k DB");
       ....
       ....
       pg_close($dbConn);
    ?>
    
  • Mohu pro přenosy souborů na servery smartweb.cz použít FTPS?
    Ano, FTPS je podporováno. Naše servery používají variantu tzv. explicitního FTP SSL (někdy v klientech též označována jako FTP - AUTH TLS). Ve Vašem FTP klientu stačí pouze nastavit aby používal SSL, všechna ostatní nastavení (uživatelské jméno, heslo, server i port) zůstavají stejná jako pro klasické nešifrované FTP.

    Pokud Váš klient hlásí neplatný certifikát serveru, je nutné doinstalovat certifikáty - podrobný návod naleznete zde.

    V případě problémů s FTPS doporučujeme nastavit Vašeho FTP klient do pasivního módu. Pokud ani toto nepomůže, kontaktujte prosím naši technickou podporu na adrese support@smartweb.cz nebo na telefonním čísle +420 724 507 507.

  • Jak si nastavit automatickou odpověď?
    Veškerou administraci mailových schránek lze provést z webového rozhraní. Stačí kliknout na "Nastavení automatické odpovědi" a postupovat dle nápovědy napravo.
HOME | WebMail | Whois | Kontakty